יום שלישי, 10 ביולי 2012

רקע על הקמת החברה הכלכלית של ביתר עילית

עיריית ביתר-עילית היא הרשות המקומית החרדית הראשונה בארץ המקימה חברה כלכלית לפיתוח העיר. מועצת העיר אישרה השבוע את הקמתה של החברה הכלכלית, שתביא לתנופת פיתוח אדירה לעיר ההולכת וגדלה.
בישיבת מועצת העיר, שהתכנסה ביום שלישי, הציג אלחנן נעם, שצוות משרדו עמל בחודשים האחרונים על בדיקת ההיבטים הכלכליים של הקמת החברה שתביא להגדלת הכנסות העירייה את הנתונים הכלכליים החיוביים שבגינם הוחלט להקים את החברה הכלכלית. יצויין, כי את הצוות שעמל על הכנת הקמת החברה, ליווה הד"ר משה ליבוביץ, היועץ הכלכלי לראש העיר, שתרם רבות מניסיונו בתחום הכלכלי.
על-פי ההצעה, תפעל החברה הכלכלית, בשלב ראשון, בשני תחומים: תחבורה ובניה. מההצעה שהוכנה על-ידי צוות כלכלנים מוסמכים מחלקת התחבורה בחברה הכלכלית תפעל בשלב הראשוני בהרכב של 12 רכבים קטנים, מוגני ירי, בעיקר לצורך הסעות תלמידי החינוך המיוחד. הפעלת מחלקה זו תפיק, כבר בשנה הראשונה, רווח תפעולי ניכר. גם מתחום הבנייה כגון בניית מבני ציבור ודת, כבישים ודרכי ביטחון, פיתוח שטחים ציבוריים, עבודות עפר ועבודות תאורה וחשמל תפיק החברה הכלכלית רווח תפעולי כבר בשנה הראשונה להפעלה.
בפני חברי מועצת העיר הוצגו נתוני פיתוחה וגידולה של ביתר-עילית, שגדלה מבחינת מספר התושבים, בשש השנים האחרונות, פי שלוש. חברת הייעוץ, "אלחנן נעם", הציגה גם את הפעילות הכספית החיובית של העירייה, ומנכ"ל חברת הייעוץ המליץ למועצת העיר לאשר את הקמת החברה העירונית בהיקף מצומצם בתחילה, על-מנת לאפשר בסיס לפעולה בתחומים נוספים בעתיד, לרווחת התושבים, כגון: פיתוח איזור התעשייה, הקמת והפעלת בית הבראה ליולדות, הקמת בית הארחה, הקמת בית אבות, סיוע בהקמת מרכז להתפתחות הילד, הרחבת המרכז להכשרה מקצועית, וכן הקמת חברה לטיפול בשפכי מים וביוב.
ראש העיר, הרב יצחק פינדרוס, הציג את התועלת שבהקמת החברה הכלכלית לפיתוח ביתר-עילית, וציין כי העיר איננה יכולה להישען אך ורק על הכנסות מארנונה למגורים. "אוכלוסיה בסדר גודל של ביתר-עילית אינה יכולה למצוא פרנסתה בירושלים והסביבה הן בגלל ייחודיות האוכלוסיה, והן בגלל בעיית הניידות", אמר הרב פינדרוס, שהצביע על אוכלוסיית העיר המתקרבת ל-25 אלף תושבים כ"י, כאשר מידי שנה מתרחבת העיר בשיעור של כ-3,500 תושבים, מתוכם כ-1,700 לידות כ"י.
המאמר נכתב ע"י שלמה צור ופורסם ב"מידע ביתר"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה